Følgende er avtalebetingelser som gjelder ved kjøp i nettbutikken Carma.no. Disse betingelsene gjelder mellom Carma AS og privatpersoner som benytter vår nettbutikk. Et kjøp er å regne som en avtale. Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn bestilling til selger. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingen og betalingsløsningen.
Firmaopplysninger
Carma as
Dronningens gate 3
7011 Trondheim.
Org: 985 345 090
Telefon: 73 52 98 50
E-post: shop@carma.no
Betaling
Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva.
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.
Vi bruker Klarna og VIPPS som samarbeidspartnere på betaling. Du som kunde kan enkelt velge mellom kort og fakturabetaling og har også muligheten til å delbetale etter kjøpet. Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger når den sendes fra nettbutikken til betalingsleverandøren. Hos oss er det 100% trygt å handle.
At vi bruker Klarna i kassen vår, innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
For mer informasjon om Klarna, besøk deres hjemmeside og vi anbefaler også å benytte Klarnas app hvor du enkelt kan få oversikt over dine ordre og betalinger.
Levering
Du har tre leveringsalternativer i vår nettbutikk:
Pakke til hentested via Bring
Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din til en fast fraktpris på 75,-. Pakke til hentested sendes med sporing til ditt nærmeste utleveringssted eller til det utleveringssted du har valgt under bestilling. Du mottar SMS når sendingen er ankommet utleveringssted. Det er kundens ansvar at man oppgir riktig telefonnummer ved bestilling. Pakke må hentes innen hentefristen.
Hente i butikk
Du kan hente ordren din gratis i vår butikk i Dronningens gt 3 i Trondheim. Du vil motta e-post med hentekode når din ordre er klar for henting, og denne oppgir du i kassen når du ankommer butikken. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.
Pakke levert hjem via Bring
Du kan velge å få levert bestillingen din hjem på døren. Fast fraktpris er da 135,-. Pakken vil leveres på døren hjem på kvelden, og sjåføren vil ringe deg 30-60 minutter før levering.
Vi gjør oppmerksom på at Carma.no kun sender til adresser innen Norges fastland.
Leveringstid
Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I nettbutikken vil du se estimert leveringstid oppgitt når du velger leveringsmetode gjennom Bring. I perioder med stor pågang, kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager, er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.
Hvis du ikke henter pakken din på utleveringssted og bestillingen kommer i retur til oss, vil du belastes med et gebyr på 250,-. Ved hent i butikk, gjør vi oppmerksom på at bestillinger som ikke er hentet innen 4 mnd etter bestilling, går tilbake i Carma AS sitt eie.
Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.
Angrerett, retur, bytte og reklamasjon
Angrerett
NB! Utvidet angrerett julehandel 2024: F.o.m 7. november og fram til 24. desember 24 er det utvidet angrerett fram til 8. januar. Gjelder ikke på salgsvarer.
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema og info om angrerett elektronisk. Returslipp må benyttes. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig.
Rutine for retur
Ved retur fyller du ut slippen nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling og returnerer sammen med varen(e). Vedlagt din bestilling finner du en ferdig utfylt returlapp som du fester godt synlig utenpå returpakken. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transportører eller legges i postkasse.
Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager. Dersom du har mottatt feil vare, blir du selvsagt heller ikke belastet for dette. Du får en bekreftelse på e-post så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.
NB! Dersom du velger en annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagte returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden. Dersom det følger med gave på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt svarslipp og returnerer varen til oss. Bruk vedlagte returlapp som du fester godt synlig utenpå pakken. Du blir ikke belastet for returgebyr eller porto ved bytte av størrelse, med forbehold om at vi har varene på lager. Gi oss gjerne beskjed på shop@carma.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg.
Det er dessverre ikke mulig å bytte til annen vare. Ved ønske om å bytte til annen vare, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss så snart din retur behandles.
Du er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å bruke vedlagte returlapp ved tilbakesendelser. Dersom du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.
Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du e-post til oss på shop@carma.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon
Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur. Returgebyr (89,-) trekkes fra.
Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.
Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre, oppdateres faktura når din retur behandles. Husk at det i de fleste tilfeller vil stå igjen et returgebyr på 89,- så alltid sjekk din faktura etter en retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du også enkelt administrere gjennom Klarnas app. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna sørge for at du får tilbakebetalt pengene.
Generell informasjon
Vi tar følgende forbehold
- Varen kan være utsolgt
- Farger kan avvike fra virkeligheten
- Skrivefeil
- Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk
CARMA AS
Dronningens gate 3
7011 Trondheim
Telefon 73 52 98 50 (man-fre 08-16)
E-post: shop@carma.no
Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part. Carma AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.
Tekst og bilder tilhører CARMA AS. Vi ber om at tekst og bilder ikke kopieres uten tillatelse. Ved repost på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @carma_no.